onsdag den 1. juni 2011

                                                             Fingermaling på T-shirts


Tanken bag denne aktivitet var at jeg ville give børnene noget der var deres eget! Og da mange af børnene ikke har det store udvalg af tøj, tænkte jeg at jeg ville købe nogle hvide T-shirts, som de kunne sætte deres eget præg på.
I de to klasser jeg er tilknyttet er der i alt 14 børn. 9 børn om formiddagen og 5 om eftermiddagen.
Alt i alt kostede denne aktivitet med bluser, maling og sorte sække som forklæde 2200 peso, hvilket svare til ca. 270 kr. Meget billigt når jeg tænker på den glæde de fik i deres øjne da de fandt ud af hvad de skulle, og ikke mindst hvad de ville få ud af det!!
Jeg startede med at lave sækkene om til forklæder, så deres uniformer ikke blev beskidte, da det jo er maling der ikke kan komme af med vand. Derefter fik hvert barn en T-shirt. Jeg forklarede læren at de måtte lave lige hvad de havde lyst til, det eneste krav jeg kom med, var at de skulle male deres navn på trøjen!


Det hele forløb rigtig stille og roligt, og som i kan se på billedet var der stor koncentration fra alle børnene, hvilket smitter af på de flotte resultater!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar