mandag den 25. april 2011

Aktiviteter på skolen

Aktiviteter
1. kroppen i bevægelse
Fast aktivitet jeg har fået indført hver morgen og hver eftermiddag
Jeg har efter 3 uger på praktikstedet fundet ud af at alle dage er ens hvad angår undervisningsformen. Med dette mener jeg, at det er meget stillesiddende undervisning, uden pauser. Jeg har derfor fundet det relevant at indføre en fast aktivitet hver morgen for k2’erne, som morgenholdet bliver kaldt, og for k1’erne som eftermiddagsholdet bliver kaldt!
I aktiviteten har jeg på baggrund af ovenstående valgt at sætte kroppen som fokus, og jeg har med vilje udformet den meget enkel, i håb om at de fortsætter med den efter mit ophold!
Selve aktiviteten:
Varighed for hver øvelse er ca.20 sek.
Ø  Opvarmning af led
Ø  Hop på stedet
Ø  Hop frem og tilbage
Ø  Hop fra side til side
Ø  Stå stille og drej armene i samme retning, først forlæns, og derefter baglæns
Ø  Stå stille og drej armene i hver sin retning
Ø  Hop på en fod, og derefter den anden fod
Ø  Hop skiftevis fra fod til fod
Ø  Skihop
Ø  Sprællemænd
Ø  Engle hop
Afslutning:
Diverse strækøvelser af ben og arme
Formål:
diverse strækøvelser..
Her er vi igang med en lille hoppeleg..
Tror måske at vi ryster hvert et led i vores krop..
Formål - Får pulsen op/giver motion - styrker balancen – koordinationsøvelser så begge hjernehalvdele bliver trænet – hjælper på koncentrationen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar